måndag 26 augusti 2013

Deprimerad

Denna dag har inte varit topp. Jag har haft ångest, gråtattacker och jag har varit deprimerad. Jag är i en jobbig period nu. Jag blir lite sur på folk som säger att "Det kommer att gå bra" eller "Du är stark". Hur kan vissa påstå det? Man kan aldrig veta vad andra känner trots att jag förklarar så gott jag kan. Jag har försökt att förklara, men jag vet inte hur jag ska förklara hur jag mår. I skolan verkar jag glad och positiv. Men på insidan är det svart. Inombords gråter jag och är förbannad. Hela helgen har jag haft ångest. Det är för mycket nu och jag orkar inte. Jag vill inte detta längre! Jag vill leva. MEN HUR I HELVETE SKA JAG KUNNA MÅ BRA NÄR EN STÖRANDE DEPRESSION ÄR I VÄGEN!? Jag försöker så gott jag kan. När ska det bli bra? Jag har kämpat i många år nu. När ska det hjälpa? När ska klumpen försvinna och låta mig leva?
 
Jag ska å andra sidan till min psykolog på måndag. Vi får hoppas på det bästa :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar